Geen dienst, mijn collega pikt u op

06/06/2015 - 17:47

Donderdag drie bussen zien passeren in Antwerpen terwijl ik aan het wachten was op de mijne. Op de ene stond "géén dienst". Op de volgende: "Sorry, morgen weer tot uw dienst". En op de derde : "Geen dienst, mijn collega pikt u op". Deze laatste viel me direct op, zo'n sympathieke boodschap!

Geen dienst, mijn collega pikt u op

Nee, het is zelfs meer dan dat. Geen mooier voorbeeld om het verschil uit te leggen tussen klantgericht en klantvriendelijk zijn. Klantgericht houdt immers in dat men de klant een oplossing aanreikt voor zijn probleem. Een probleem dat vaak door de leverancier zelf wordt gecreëerd. Eigenlijk zegt men "we rijden niet". De klant kan zich afvragen: "en nu?". Het antwoord: "mijn collega pikt u op". Zo eenvoudig kan klantgericht werken zijn! Geef toe, dit is toch schitterend? Deze bus gaat een relatie aan met de reiziger en krijgt een menselijk gelaat. Ik werd er in ieder geval vrolijk van, ook al had ik deze bus zelf niet nodig. Knap werk!

Klantgericht leren communiceren?

Ja, leer het mij!