We zijn gesloten, wat heb je nodig?

05/01/2017 - 11:52

2 januari, alle winkels open omwille van de solden, behalve één. Net uit dié winkel het ik iets nodig. Gesloten.

Lean en klantgericht werken, Frisblikopener

Ik zie dat bordje niet graag, "closed". De eigenaar van de winkel komt toevallig voorbij. Stopt. "We zijn gesloten", zegt hij, "wat heb je nodig"? Beetje verward door zijn vraag reageer ik toch heel enthousiast: "een nieuwe mop om mijn parketvloer te kuisen". Het is de eerste keer dat we zo'n ding moeten gebruiken. Ben dus nog een beetje onzeker. De man doet de winkel open, verkoopt me de mop en vraagt of ik weet hoe ik die moet gebruiken. Durf het bijna niet zeggen, tenslotte ben ik zijn vrije tijd aan het opsouperen, maar hij dringt aan en ik laat het me dan ook graag uitleggen.

Supertevreden naar huis: én ik moet niet meer terug, én ik kan onze nieuwe parket de beurt geven die dringend nodig is, én ik heb alweer een winkel ontdekt met een superklantgerichte aanpak. Zo zou het toch overal moeten zijn? Zelfstandig of betaald medewerker, doet er toch niet toe, dit is toch puur genieten voor beide partijen? Want uiteraard heb ik de man uitvoerig bedankt voor zijn inspanning, waar hij ook weer duidelijk van genoot. Win-win dus!

Wil je ook klantgericht leren werken?

Ja, leer het mij ook!