Visie

Visie
  • werken hoeft niet persé stresserend te zijn: nochtans vinden vele medewerkers dit wél normaal. Ze tellen af naar het weekend, naar de vakantie, naar hun pensioen. Dat hoeft helemaal niét zo te zijn. Werken kan héél leuk zijn. Op voorwaarde dat je daarop georganiseerd bent. Wie een hele dag moet lopen te zoeken, overspoeld wordt door zijn mailbox, voortdurend brandjes moet blussen die er helemaal niet hadden moeten zijn, constant onderbroken wordt enz. kàn niet ontspannen en voldaan naar huis gaan. Die gaat naar huis met "zó'n hoofd". Het kàn anders. Het moét anders.

  • "waar mensen zijn wordt er gemensd". Klopt, maar als dat een vertaling is van "waar mensen zijn, zijn er conflicten", dan klopt dat maar in 6% van de gevallen. In de 94 andere hadden er geen conflicten moeten zijn als het bedrijf beter georganiseerd was geweest. Aanpakken die boel :)

  • we houden van duurzame organisaties: tevreden klanten(*) komen terug. Ontevreden klanten vertellen door hoe misnoegd ze zijn over uw onderneming. Zeer tevreden klanten brengen vrienden mee en hypertevreden klanten ("delighted customers") maken gratis reclame voor uw bedrijf. Wist je dat dit een enorme impact heeft op het stressniveau van je medewerkers?

  • blinde vlekken zichtbaar maken loont: ondernemers zijn zich vaak niet bewust hoe de klant de interactie tussen henzelf en het bedrijf percipieert. Of waarom de stress bij hun medewerkers toeneemt. Om klant- en medewerkersgericht te kunnen werken moet men soms geforceerd een andere bril opzetten en durven kijken naar wat de klant ervaart, leren zien wat er met de medewerker gebeurt.

  • alles begint van onderuit, maar ook de top moet mee: de meeste consultants starten vanuit het bedrijf met zijn aanbod en vertrekkend bij de top. Frisblikopener vertrekt vanuit de noden en ervaringen van elke klant én medewerker. Dat is uiteindelijk waar elk bedrijf om draait. Op die manier krijg je een totaal ander zicht op je onderneming en kan je ze van onderuit verbeteren om een veel steviger fundament uit te bouwen. Je hoeft dit trouwens niet alléén te doen: als je bedrijf goed georganiseerd is worden medewerkers van alle niveaus én klanten trekkers in je bedrijf of organisatie.

  • Waarom zouden we ons nog langer bezig houden met verspilling van tijd, energie, middelen, mensen als dat niet nodig blijkt te zijn?

  • (*) we spreken over "klant", maar dit geldt evenzeer voor elke cliënt of patiënt, net zoals "bedrijf" kan worden vervangen door organisatie of praktijk