Blog

Transport, bewegen en wachten op hotel

hotel, Lean, klantgericht denken, bewegen, transport, wachten, Frisblikopener

20/05/2017 - 12:52

2 dagen op hotel leert ons weer heel wat over Lean. Hoe meer je erover weet, hoe absurder sommige situaties lijken. Vooral als je vaststelt hoe normaal de medewerkers diezelfde absurde situaties vinden. 

Lees meer

We zijn gesloten, wat heb je nodig?

Lean en klantgericht werken, Frisblikopener

05/01/2017 - 11:52

2 januari, alle winkels open omwille van de solden, behalve één. Net uit dié winkel het ik iets nodig. Gesloten.

Lees meer

Het einde van de offline retail nabij? Hoeft toch helemaal niet?

Offline overleven - Frisblikopener

25/11/2016 - 10:49

Retailers maken zich soms te weinig zorgen, of bedenken te weinig hoe ze offline kunnen overleven. Dat was mijn conclusie nadat ik deze week 2 doe-het-zelfzaken had bezocht. 2 keer een negatieve ervaring, terwijl het eigenlijk zaken zijn waar ik heel graag rondloop, omdat ik er telkens weer nieuwe ideeën opdoe.

Lees meer

Lean en klantgericht communiceren: evenveel woorden & zinnen gebruiken als nodig voor de klant

vaatwas, klantgericht communiceren, Lean thuis

06/10/2016 - 15:41

Vaatwasmachine is al een hele tijd een bron van ergernis. Jaren geleden aan ons verkocht als superhandig, want: alle rekjes zijn inklapbaar. Na enige tijd worden de rekjes zo slap dat ze niet meer omhoog blijven staan. En valt alles wat je in de vaatwas zet op en over elkaar of tussen de mazen van het net…

Lees meer

Lean in de technische dienst of bij de klusjesman

Lean in de technische dienst of bij de klusjesman

28/09/2016 - 10:42

Tot voor kort bewaarde de klusjesman van een WZC waar ik aan het coachen ben heel veel materiaal in een bak. Schroevendraaiers in één bak, tangen in een andere, enz. Dat was al een hele verbetering tegenover de fase ervoor, toen schroevendraaiers, tangen, enz. nog allemaal bij elkaar huisden. Gelukkig staat Lean voor "continu verbeteren". Elke stap vooruit juichen we heel erg toe, geeft nieuwe dynamiek en zorgt ervoor dat we sneller en efficiënter kunnen werken.

Lees meer
Abonneren op Blog
  • Op zoek naar tips in verband met klantgericht werken?​
  • Waarvan dromen medewerkers?
  • Wanneer gebruik maken van Leanmethodieken?
  • Hoe uw bedrijf efficiënter organiseren?
  • Lees erover in onze blogverhalen!