Fabrikanten, help ons om weer TV te kunnen kijken!
Fabrikanten, help ons om weer TV te kunnen kijken!
25/04/2015 - 17:59
Zo ziet mijn TV er vaak, té vaak naar mijn zin uit. Niet alleen neem ik soms de tijd niet om TV te kijken. Nog vaker gebeurt het dat één van mijn gezinsleden vlak voor mij TV gekeken heeft, nu niet meer thuis is en ik het “bakje” niet aan de praat krijg. Omdat er een of andere melding op het scherm komt die ik niet begrijp.
Ook de bijgeleverde gebruiksaanwijzing helpt me niet altijd verder. Gewoon proberen maakt het probleem meestal nog groter, en na een paar minuten geef ik het op. Wéér geen nieuws vandaag L.
Mijn vriendinnen leren me dat ik bijlange niet de enige ben. Véél vrouwen (en misschien ook mannen, maar daar weet ik het zo niet van) krijgen hun TV niet meer zelf aangezet. Vragen het dan aan buurman of hun kinderen.
Moesten die fabrikanten wat meer klantgericht werken, dan zouden die toestellen toch anders gemaakt worden? Zeker nu ik weet dat ik op dit vlak absoluut niet de enige dummie ben, durf ik hier echt voor pleiten.
Of moeten we om een boekje vragen, TV kijken voor dummies?
Bedrijven: klantgericht werken gaat véél verder dan klantvriendelijkheid. Laat nieuwe toestellen die jullie op de markt brengen alsjeblief testen door dummies zoals ik. En bezorg ons daarnaast ook gebruiksaanwijzingen voor dummies!