Gsm-kabeltje van de concurrentie

24/02/2015 - 17:23

Gsm-kabeltje is kapot. Ik ga naar de winkel waar alleen maar producten van het merk van mijn gsm worden verkocht.  Toch krijg ik een kabeltje van een ander merk aangeboden. “We hebben gemerkt dat de kabeltjes van ons eigen merk niet lang  genoeg meegaan, er zit ergens een zwak punt in, en ze breken té gemakkelijk naar onze zin”, zegt die mevrouw.  Ik kom effectief  een nieuw kabeltje kopen omdat het oude gebroken is.

Gsm-kabeltje van de concurrentie

Ik kan nog steeds kiezen tussen het oorspronkelijke kabeltje en het kabeltje van een ander merk, dat 5 euro méér kost. Ze legt me ook uit waarom het andere beter is.

Wat een service, denk ik, en dat denk ik telkens weer als ik deze winkel binnenkom. Telkens weer wordt mijn probleem er opgelost. En als ik iets niet begrijp (wat vaak gebeurt, want in dit soort technische snufjes ben ik absoluut niet goed) dan krijg ik ofwel een degelijke uitleg, of kan ik me aanmelden voor lessen die worden gegeven over toepassingen met hun product. Wat ik dus ook al heb gedaan, en wat me toen een zéér aangename zaterdagochtend heeft bezorgd.

Tot het tegendeel zich ooit zou bewijzen blijf ik hier zeker klant ! Hij is ons ooit, zoveel jaar geleden, aangeraden door vrienden die er ook zo’n goed gevoel bij hadden, en ze hadden gelijk!

Ik hoop dat deze winkel nog lang bestaat en dat het moederbedrijf een signaal krijgt over de slechte kabeltjes, zodat het ooit weer voor 5 euro minder kan. Zonder het te weten ben ik er zeker van dat dit gebeurt. Noemen ze dat geen blind vertrouwen?

Klantgerichte pluspunten van dit bedrijf?

Pluspunt 1: eerlijke communicatie

Pluspunt 2: proactieve probleemoplossing vanuit signaalmethodiek

Klantgericht leren werken?

Ja, leer het mij!