Het onthaal weet het niet

18/03/2015 - 17:17

Deze morgen twee scholen moeten opbellen. Directie nodig in verband met de mogelijke herinrichting van onze straat. In de ene school werd me gezegd dat er momenteel niemand in huis was en werd me gevraagd wat ik verkoos : morgen opgebeld worden of zelf terugbellen.

Het onthaal weet het niet

In de andere school klonk het als volgt : "er is hier niemand" - "wacht, ik zal 's rondbellen, misschien vind ik toch iemand" - "nee, er is niemand". Ik vraag hoe ik dit moet oplossen. "Geen idee". Ik probeer opnieuw : "Kan u die persoon dan een bericht doorspelen met de vraag om mij terug te bellen? Ik ben vandaag de hele dag bereikbaar behalve tussen 14 en 17 uur, morgen ook de hele dag behalve tussen 9 en 11 uur". Antwoord : "ik zal een mail sturen, maar ik weet niet of dat zal helpen".

Na de eerste telefoon denk ik: "leuk, dit komt in orde". Na de tweede telefoon zakt me de moed in de schoenen: hoe moet ik deze directie te pakken krijgen zonder dat me dit 7 momenten kost waarop ik dit eenvoudige telefoontje opnieuw in mijn agenda moet plannen?

Verschil tussen beide?

In de ene school wordt de communicatie gestroomlijnd en zijn er afspraken rond agendabeheer, in de andere school wordt er geïmproviseerd.

Voor de tweee school:

Actieplan 1: klantenbril opzetten

Actieplan 2: afspraken maken rond zicht op elkaars agenda's en de communicatie hierrond

Zorgen voor een klantgericht onthaal?

Ja, leer het mij!