Getuigenis van Koenraad Belsack, zaakvoerder van Upgrade-Estate:
Lieve Henckens heeft voor Upgrade Estate (toen een 40-tal medewerkers) de verhuis van het kantoorgebouw georganiseerd en gecoördineerd. Van deze verhuis heeft ze gebruik gemaakt om een aantal processen te stroomlijnen, meer bepaald
- logistieke processen
- aankoop en organisatie bureaumateriaal (rationeel stockbeheer en éénvormig systeem op alle verdiepingen van het nieuwe gebouw)
- kanbansysteem voor de algemene voorraad
- organisatie en herstructurering van de magazijnen met bouwvoorraden en werkmateriaal voor de verschillende bouwprojecten
- het proces “opvang nieuwe medewerker”
- algemeen draaiboek.
Daarnaast heeft ze presentaties gegeven aan de medewerkers in verband met deze nieuwe processen, waardoor deze gemotiveerd werden om enthousiast mee te werken m aan het nieuwe systeem en het ook nadien te blijven opvolgen.We hebben met Lieve iemand aan het werk gezien die geduldig in staat is om processen te analyseren én te veranderen. Haar werk blijft vandaag nog steeds zichtbaar in ons bedrijf.
Over een nieuwe, gestructureerde aanpak van administratie en boekhouding:
"Administratie doen draagt niet mijn voorkeur uit, noch is het mijn talent om goede systemen uit te denken. Toen ik het drukker kreeg in mijn beroep en algemeen in mijn leven, bleek mijn manier absoluut niet effectief. Het administratieve luik was zeer tijdrovend en niet helder. Het samenzitten met Lieve van Frisblikopener en het uitbouwen van een gepersonaliseerd systeem haalde heel wat stress weg op korte tijd" (Marie, psychologe)
Getuigenis over het werken met een stuur i.p.v. een to-do-lijst, met als gevolg een beter timemanagement én een veiliger opvolging van klanten:
"In eerste instantie wist ik niet wat te verwachten en hoopte ik dat het niet opnieuw iets was waar je uiteindelijk veel tijd mee verloor. Als zoiets te veel tijd in beslag neemt, weet ik van mezelf dat ik het het niet waard vind. Maar na ons eerste gesprek had ik alles reeds ter beschikking om van start te gaan, wat ik niet had verwacht: een eerste positief punt. Het goede aan het model is dat het perfect en makkelijk aanpasbaar is aan elke job. Je kan het ook aanpassen aan je persoonlijke voorkeuren, wat voor mezelf ook wel belangrijk is. Eens de basis er staat, ben je vertrokken. In het begin is het jezelf even verplichten om het sheet elke dag in te vullen maar het afvinken van opdrachten en vooral het niet meer hoeven denken aan taken geeft enorm veel voldoening en rust. Ik hield veel vast in mijn hoofd en verplichte mezelf om het niet te vergeten waardoor ik nooit rust had. Vroeg of laat zou ik iets vergeten, waardoor ik negatief zou scoren bij een klant.Tot op vandaag gebruik ik dit nog steeds, soms in iets mindere mate en dan vervloek ik mezelf. Maar ik ben er nog steeds actief met bezig, wat voor mezelf een bewijs is dat het werkt.Het grootste voordeel voor mij persoonlijk is dat het me rust heeft gegeven. Ik hoef mezelf niet continu te herinneren aan mijn to do’s, geen losliggende post-its met van alles opgeschreven, want alles staat in mijn worksheet. Er wordt niets vergeten, hoogstens een paar dagen uitgesteld. Doordat je dagelijks met de openstaande taken geconfronteerd wordt, werk je ze ook veel sneller af.Ondertussen heb ik ook een aantal tabbladen aangemaakt voor mijn privézaken, waar mijn echtgenoot zeer tevreden mee is.Ik heb meer rust, mijn klanten voelen dat ik kort op de bal speel dus overall, een heel tevreden frisblikopener!" (Ann, makelaar)
Getuigenis over het wijzigen van de bedeling van incontinentiemateriaal in Zorgnetwerk Trento (fusie van 2 Woon- en Zorgcentra), op basis van Leanmethodieken:
In de stroom van de dagelijkse hoeveelheden werk en door de macht der gewoonten raakt het logisch organiseren wel eens verloren. Lieve kwam bij Zorgnetwerk Trento met open vizier en een frisse blik ons traject van incontinentiemateriaal bekijken. Van leverancier tot bij de gebruiker. Resultaat? Stappen in dit het proces gereduceerd, maar voornamelijk ook voetstappen van het personeel gereduceerd. Beste Lieve, we zien je graag komen. (Dirk, directeur Zorg)
Deze website maakt gebruik van cookies.